Villkor

Allmänt

Theresmore Oy (3177847-2), Nuijamiestentie 9, Nokia 37120; säljer produkter till företag och privatpersoner inom EU. Dessa leveransvillkor gäller för beställning av produkter i vår webbutik samt för grossistleveranser.

Dessa leveransvillkor gäller fr.o.m. 2021-01-01. Vi kan komma att ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så vänligen läs våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik eller skickar en grossistorder med ett separat avtal.

Produkter och produktpriser

Produkternas egenskaper och priser presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera priserna i kundvagnen innan du godkänner beställningen. Priserna på produkterna inkluderar 24 % moms, vilket anges i kundvagnen och i orderbekräftelsen.

Vid grossisthandel presenteras eller levereras produktegenskaper och priser från fall till fall. Produktpriserna inkluderar 24 % moms, vilket framgår av prislistor och erbjudanden.

Fraktkostnader

Fraktkostnader vid köp gjorda i webbutiken ingår i priset på produkterna.

Vid grossistköp beror alla eventuella fraktkostnader som kan tas ut på beställningen av själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och vald leveransmetod och läggs automatiskt till beställningens totala summa.

Beställning och kontrakt

I webbutiken kan du beställa produkter från vår webbsida genom att lägga dem i kundvagnen, bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du läsa och godkänna våra gällande leveransvillkor. Du är införstådd med att din beställning, som du har accepterat och bekräftat, är (förutom vad som anges nedan med avseende på ångerrätten) bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.
Vid grossistköp sker beställning genom vårt ombud per e-post, telefon eller på annat personligt sätt.

Betalning och betalningsmetoder

I webbutiken kan du betala din beställning med de betalningsmetoder som finns i kundvagnen.
Vid grossisthandel är betalningssättet fakturering. Faktureringsalternativen är i princip elektronisk fakturering och e-postfakturering.

Order- och betalningsbekräftelse

Efter genomförd beställning i webbutiken kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post, så vänligen ange din e-postadress när du gör din beställning. Orderbekräftelsen bekräftar även vilken betalningsmetod som används. Om vi ​​av någon oförutsedd anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

Vid grossistköp kommer en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress du angett.

Leveransmetod

När det gäller e-handel levererarar vi din beställning med det leveranssätt som nämns på vår hemsida, och som du väljer i samband med din beställning.

Vid grossistköp sker leverans genom Matkahuolto. Fraktpriset bestäms i enlighet med Matkahuoltos gällande prislista.

Leveranstid

Om beställningen innehåller maximalt 100 stycken av varje produktmodell är leveranstiden maximalt 7 dagar. Om beställningen innehåller maximalt 500 stycken av varje produktmodell är leveranstiden maximalt 21 dagar. Leveranstider för större partier avtalas från fall till fall.

Ånger- och returrätt

Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra din beställning genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet, eller vid regelbunden leverans av varor, första varupartiet.

Avbeställning ska göras skriftligen till nedanstående e-postadress.

Returnerade produkter måste vara kvar i originalförpackningen, oanvända och korrekt förpackade för retur.

Om transaktionen avbryts ska varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att avbeställningen skickats till nedanstående returadress. Om nödvändigt ska avbeställaren bevisa att varan har returnerats i tid, till exempel med ett returkvitto. Avbeställaren ska betala returkostnaden. Dessa kostnader kommer inte att ersättas.

Vid retur av en levererad beställning, skall namn, kontaktinformation och bankkontonummer till avbeställaren medfölja.

Därefter återbetalar vi pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.

Vår returadress:

Theresmore Oy, Nuijamiestentie 9, 37120 Nokia

Leveranskontroll, fel- och problemsituationer

Kontrollera leveransen omedelbart efter mottagandet. Om produkten försvinner eller skadas under transporten, är defekt eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning, vänligen anmäl detta snarast, dock senast efter 14 dagar, till nedanstående e-postadress, så kommer vi överens om hur vi kan rätta till felet. Inom konsumenthandeln följer vi konsumentskyddslagens obligatoriska ansvarsbestämmelser gällande fel.

Kundservice

Vår personal hjälper dig med alla frågor du kan ha gällande din beställning. Vänligen kontakta oss på följande e-postadress: mikko@kitchenline.fi

Ansvarsbegränsning

Theresmore Oy kan inte hållas ansvarig för några indirekta skador, följdskador eller andra skador relaterade till beställningen, leveransen eller produkten eller för något av ovanstående, såvida inte en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag föreskriver annat för sådan skada.

Tvist

Vi strävar efter att lösa eventuella tvister angående din beställning i första hand genom förhandlingar, så vänligen kontakta vår kundtjänst i första hand för att ordna ärendet.

Om tvist gällande köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, får konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet tas upp i Konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta Konsumentrådgivningen (www.kuluttajaneuvonta.fi).